Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Haziran 2016 Cuma

Maramuresh'te Merry Cemetery Diye Bir Mezarlık Var

Sapanta Mavisi de diyorlar o maviye. Bodrum mavisi gibi.

Facebook'da gördüğüm mavi... Gezinin amacı olan mezarlık.

Romanya'da gezinmeye devam ediyorum.

Maramuresh'te UNESCO Miras Listesi'nde olan çok fazla kilise ve manastır var. Burası için de öyle diye okumuştum, ancak rehberimiz hayır dedi. Yakında gireceğini ümit ediyorum.

Mezar taşları ahşap olup üstleri tamamen el işi bezemelerle dolu. Ne anlatmışlar peki? Ölenin hayatını.... Olağanüstüydü.

Girerken tutulan nutkumuz ne ara çözüldü, hatırlamıyorum. Zira burayı gezdiğimiz gün içinde ayrıcana o kiliseden bu kiliseye de savrulmuştuk....


Sadece 2 fotoğrafa yorum yazacağım Sapanta Mezarlığı.....

Bilinçsizce deklanşöre basma krizine girmişken......

Arabadan inip kapısına doğru ilerlerken şu aşağıdaki kilise sizi karşılıyor. Aslında kendisi yeni.






Bu kızcağız, anladığım kadarıyla araba çarpması sonucu vefat etmiş.




Çiçekler, mumlar, çiçekler ve yine mumlar.






Bunda arabanın plakası bile belirtilmiş....




Bu kadar bilinçsizce fotoğraf çektikten sonra Cornelia'ya burada önemli birileri yatıyor mu diye sormak aklıma geldi.. Tabii ki yatıyormuş...

Alttaki 2 fotoğrafın sahibi bey, uygulamayı ilk başlatan kişi olup, ölmeden önce kendi mezar taşını hazırlamış, yontmuş ve boyamış. Öldükten sonra da yerine yerleştirmiş ailesi.



Bunun hikayesiyse içler acısı.... Diğerleriyle mukayese ettiğinizde ne bir çiçek, ne bir mum ne de üstünü örtecek bir güzellik var.
Burası bir kayınvalideye ait!!! Mezarı hazırlayan damadı!!! Damatlar genelde sevilir ama.. ne olduysa artık...
Üstündeki yazıda şunlar yazıyor: Aman bu kadının mezarının önünde fazla gürültü yapıp onu uyandırmayın... bir uyanırsa bana ve kızına hayatı zehir etmeye devam eder!!! Damada bağıran bir eli havada kadın çizilmiş.... Ne acı ama....



İşte Sapanta'daki Merry Cemetery böyle bir yerdi. Başlı başına paylaşımı hak ediyor, değil mi?

İyi ki gezdim, iyi ki gördüm.

Şimdi sırada bir tane daha hak ediş var....

İyi kalın, sağlıkta kalın.

Cornelia'nın iletişim bilgileri: cornelia@maramuresguide.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder